Zostań liderem swojej wymarzonej branży

12803265_967630163307130_2713320254560649033_n

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz siebie, usługi czy produkty. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Niezależnie od tego, czy istnieje ona od dawna czy jest stosunkowo nowa, każdego lidera i markę top of mind charakteryzują podobne wzorce myślenia i zachowania. Jeśli je poznasz, będziesz mógł powtarzać sukces innych i tak rozwinąć swoje zasoby, by za jakiś czas samemu stać się liderem. Oto spis najlepszych praktyk, których wykorzystanie pozwala piąć się na szczyt.

1. Odpowiedzialność
Sukcesów nie osiągają osoby wchodzące w rolę ofiary, przenoszące winę na innych, szukające powodów niepowodzenia w świecie zewnętrznym. Liderzy wiedzą, że są odpowiedzialni za siebie i innych, i potrafią brać na swoje barki bycie kowalem własnego losu.

2. Rama feedbacku
Liderzy nie wierzą w porażki, ale lekcje, ponieważ każdą sytuację traktują jako okazję do nauki. Wyciągają wnioski i uczą się na błędach. Dzięki temu szybciej podnoszą się po upadku i mają większą tolerancję na ryzyko, na lęk, który uniemożliwia podejmowanie bardziej wymagających decyzji. Pomaga codzienne zadawanie sobie pytania: czego się dziś nauczyłem i co konkretnie mogę zrobić lepiej następnym razem?

3. Konsekwencja
Nastawienie na długoterminowe rezultaty i odkładanie gratyfikacji na później to kolejna cecha liderów. Co się wydarzy za 10 lat? Jaką wizję chcę urzeczywistnić? Po obraniu kierunku trzeba podzielić czas na etapy będące celami cząstkowymi i je systematycznie realizować. To prowadzi do wyrobienia nawyków, dzięki którym łatwiej osiągnąć sukces.

4. Think big
Ten amerykański slogan oznacza myślenie w ambitnych kategoriach i realizację celów dużego kalibru. By zostać liderem branży, należy mieć ambitne plany i chcieć więcej. Ten koncept jest szczególnie istotny dla Polaków, którzy generalnie nie myślą w kategoriach globalnych i raczej skupiają się na mniejszych, lokalnych osiągnięciach. Te standardy mogą się okazać zbyt niskie na zostanie liderem branży.

5. Bądź kreatywny
Robiąc coś, co robią inni, zawsze będziesz ograniczony poziomem konkurencji. Zamiast oglądać się na nią, zastanów się, czego potrzebuje rynek i jaki jest Twój pomysł na realizację tych potrzeb. Bycie sobą jest nie do podrobienia i gwarantuje pracę z pasją, traktowaną jako najważniejszy czynnik służący do osiągania sukcesów.

6. Rób marketing
Poinformuj świat o swoim istnieniu. Czy to poprzez social media, czy to poprzez inne kanały zarzucaj sieci na potencjalnych klientów, kontrahentów, współpracowników. Im więcej informacji o sobie zamieścisz, im systematyczniej będziesz prowadził profile, tym lepiej. Niezależnie od tego, jak dobry jest Twój produkt, bez odpowiedniego opakowania zginie w morzu nawet gorszych – ale lepiej reklamowanych – artykułów konkurencji.

7. Rozwijaj się
W naturze nie istnieje stagnacja, więc albo się rozwijasz, albo cofasz. Nie tylko rynek wymaga elastyczności i nowych pomysłów, ale jeśli chcesz być liderem, musisz rosnąć. Te wzrosty mogą dotyczyć jakości Twoich usług, wyników finansowych, poziomu zatrudnianych osób, liczby klientów, trudności rozwiązywanych problemów. Im większe wyzwania sobie postawisz, tym bardziej zbliżysz się do bycia liderem.

Cały materiał ukazał się na portalu Edukacja i Kariera:
http://www.edukacjaikariera.pl/efektywny-rozwoj/zostan-liderem-swojej-wymarzonej-branzy

 

MP LOGO_grey

 

Brak opinii